Ofte stillede spørgsmål
Hvorfor vil Smartify ikke scanne det maleri, jeg gerne vil vide mere om?
Prøv at bevæge telefonen nærmere, fjernere eller i en anden vinkel. Sollys og mørke kan påvirke genkendelsesevnen.
Nu har jeg prøvet at scanne et værk fra adskillige vinkler. Hvorfor kan Smartify stadig ikke genkende værket?
Vi arbejder stadig på at få oprettet hele museets omfattende samling, så nogle værker kan desværre endnu ikke scannes.
Kan jeg lytte til museets audioguider uden mobildata?
Ja! Hent blot de audioguider, du gerne vil bruge, på forhånd, ved at trykke på ’hent’-ikonet mens du er logget på museets Wifi i museets forhal.
Må jeg benytte audioguider uden høretelefoner?
Har du ikke høretelefoner med, kan du afspille audioguiderne med lav lyd ved at trykke på ’højtaler’-ikonet. Alternativt kan du læse guidens indhold ved at trykke på ’Beskrivelse’. Besøgende med børn kan afspille audioguider uden brug af høretelefoner.
Jeg kan ikke finde audioguiden på mit sprog i Smartify?
For at lytte til audioguiden på dit sprog, skal du vælge det pågældende sprog under profil og indstillinger i Smartify. Findes dit sprog ikke i Smartify, findes audioguiden heller ikke på dette sprog. Bemærk at du kan scrolle ned for flere sprog.
Jeg har valgt sprog, men audioguiden afspiller på engelsk?
Hvis audioguiden automatisk afspilles på engelsk, findes den desværre ikke på dit sprog.
Audioguiden ‘Frederiksborg – slot og museum’ findes på dansk, engelsk, tysk, fransk, spansk, italiensk, kinesisk, japansk, russisk og ukrainsk.
‘Stueguiden’ findes på dansk og engelsk.
Beskrivelser i scanningsfunktionen findes på dansk og engelsk
Jeg har brug for hjælp! Hvad gør jeg?
Museets personale er altid klar til at hjælpe.